• الصفحة الرئيسية
  • تصفح
    • العدد الحالي
    • بالعدد
    • بالمؤلف
    • بالموضوع
    • فهرس المؤلفين
    • فهرس الكلمات الرئيسية
  • معلومات عن الدورية
    • عن الدورية
    • الأهداف والنطاق
    • هيئة التحرير
    • أخلاقيات النشر
    • عملية مراجعة النظراء
  • دليل المؤلفين
  • ارسال المقالة
  • اتصل بنا
 
  • تسجيل الدخول
  • التسجيل
الصفحة الرئيسية قائمة المقالات بيانات المقالة
  • حفظ التسجيلات
  • |
  • النسخة قابلة للطبع
  • |
  •  أبلغ الاصدقاء
  • |
  • إرسال الاستشهاد إلى  أرسل إلى
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • شارك شارك
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
المجلة العلمیة لکلیة الآداب-جامعة أسیوط
arrow المقالات الجاهزة للنشر
arrow العدد الحالي
أرشيف الدورية
المجلد المجلد 33 (2025)
المجلد المجلد 32 (2024)
المجلد المجلد 31 (2024)
المجلد المجلد 30 (2023)
المجلد المجلد 29 (2023)
المجلد المجلد 28 (2022)
المجلد المجلد 27 (2022)
العدد العدد 84
العدد العدد 83
العدد العدد 82
العدد العدد 81
المجلد المجلد 26 (2021)
المجلد المجلد 25 (2021)
المجلد المجلد 24 (2020)
المجلد المجلد 23 (2020)
المجلد المجلد 22 (2019)
المجلد المجلد 21 (2018)
المجلد المجلد 20 (2017)
المجلد المجلد 19 (2016)
المجلد المجلد 18 (2015)
المجلد المجلد 17 (2014)
المجلد المجلد 16 (2013)
المجلد المجلد 15 (2012)
المجلد المجلد 14 (2011)
المجلد المجلد 13 (2010)
المجلد المجلد 12 (2009)
المجلد المجلد 11 (2008)
المجلد المجلد 10 (2007)
المجلد المجلد 9 (2006)
المجلد المجلد 8 (2005)
المجلد المجلد 7 (2004)
Alaa El-din Ali Youssef, Yasmin. (2022). Resilience in Organizational Crises Management A Study of Digital Learning Challenge in an Educational Organization During Covid19 pandemic. المجلة العلمیة لکلیة الآداب-جامعة أسیوط, 27(81), 1059-1112. doi: 10.21608/aakj.2022.226752
Yasmin Alaa El-din Ali Youssef. "Resilience in Organizational Crises Management A Study of Digital Learning Challenge in an Educational Organization During Covid19 pandemic". المجلة العلمیة لکلیة الآداب-جامعة أسیوط, 27, 81, 2022, 1059-1112. doi: 10.21608/aakj.2022.226752
Alaa El-din Ali Youssef, Yasmin. (2022). 'Resilience in Organizational Crises Management A Study of Digital Learning Challenge in an Educational Organization During Covid19 pandemic', المجلة العلمیة لکلیة الآداب-جامعة أسیوط, 27(81), pp. 1059-1112. doi: 10.21608/aakj.2022.226752
Alaa El-din Ali Youssef, Yasmin. Resilience in Organizational Crises Management A Study of Digital Learning Challenge in an Educational Organization During Covid19 pandemic. المجلة العلمیة لکلیة الآداب-جامعة أسیوط, 2022; 27(81): 1059-1112. doi: 10.21608/aakj.2022.226752

Resilience in Organizational Crises Management A Study of Digital Learning Challenge in an Educational Organization During Covid19 pandemic

المقالة 18، المجلد 27، العدد 81، يناير 2022، الصفحة 1059-1112  XML PDF (1.29 MB)
نوع المستند: بحوث علمية محکمة
معرف الوثيقة الرقمي: 10.21608/aakj.2022.226752
مشاهدة على SCiNiTO مشاهدة على SCiNiTO
المؤلف
Yasmin Alaa El-din Ali Youssef
Faculty of Women for Arts – Sciences and Education- Ain-Shams University
المستخلص
This study aimed to discover the efficiency of digital learning as a function of organizational resilience during Covid-19 pandemic. To achieve its goals the study, the study employed the descriptive analytical approach, using a research sample of (580) students who participated in online courses to study their curriculums during the Covid-19 pandemic using distance learning systems within their universities in the Saudi’s high learning department. The data was collected using a questionnaire with a stability coefficient of (0.830) and was applied to the study’s sample digitally. The results of the study discovered the interest of the higher education institutions to utilize a digitized approach to learning because of its noticeable impact on academic achievement in times of crisis and health emergencies, and that there is continuity by educational institutions in keeping up with, upgrading and developing the methods and practices of distance learning, so that the levels of practices doesn’t fall behind the current levels of standards in applying and using e-learning.  Additionally, the digitized transformation of the learning practices has led to a change in the patterns and ways of the traditional learning, creating an environment of positive interactions between the teaching staff and their students, while disposing off the old-fashioned paper and directing the youth to the best use of current technologies products and services. In summation, there’s an enhancement of learning through the internet and the adaptive learning programs which facilitate to the students the speed of interaction and integration in the learning process, which in turn allows the students the ease of skill acquisition, thus the current movement in the Kingdom towards digitization, through the use of advanced education applications and programs.           
الكلمات الرئيسية
The Efficiency of Digitized Learning؛ Organizational resilience؛ Crisis Management؛ Covid-19 Pandemic
الموضوعات الرئيسية
علم الاجتماع
الإحصائيات
عدد المشاهدات للمقالة: 300
تنزیل PDF: 384
الصفحة الرئيسية | قاموس المصطلحات التخصصية | الأخبار | الأهداف والنطاق | خريطة الموقع
بداية الصفحة بداية الصفحة

Journal Management System. Designed by NotionWave.