• الصفحة الرئيسية
  • تصفح
    • العدد الحالي
    • بالعدد
    • بالمؤلف
    • بالموضوع
    • فهرس المؤلفين
    • فهرس الكلمات الرئيسية
  • معلومات عن الدورية
    • عن الدورية
    • الأهداف والنطاق
    • هيئة التحرير
    • أخلاقيات النشر
    • عملية مراجعة النظراء
  • دليل المؤلفين
  • ارسال المقالة
  • اتصل بنا
 
  • تسجيل الدخول
  • التسجيل
الصفحة الرئيسية قائمة المقالات بيانات المقالة
  • حفظ التسجيلات
  • |
  • النسخة قابلة للطبع
  • |
  •  أبلغ الاصدقاء
  • |
  • إرسال الاستشهاد إلى  أرسل إلى
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • شارك شارك
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
المجلة العلمیة لکلیة الآداب-جامعة أسیوط
arrow المقالات الجاهزة للنشر
arrow العدد الحالي
أرشيف الدورية
المجلد المجلد 33 (2025)
العدد العدد 95
العدد العدد 94
العدد العدد 93
المجلد المجلد 32 (2024)
المجلد المجلد 31 (2024)
المجلد المجلد 30 (2023)
المجلد المجلد 29 (2023)
المجلد المجلد 28 (2022)
المجلد المجلد 27 (2022)
المجلد المجلد 26 (2021)
المجلد المجلد 25 (2021)
المجلد المجلد 24 (2020)
المجلد المجلد 23 (2020)
المجلد المجلد 22 (2019)
المجلد المجلد 21 (2018)
المجلد المجلد 20 (2017)
المجلد المجلد 19 (2016)
المجلد المجلد 18 (2015)
المجلد المجلد 17 (2014)
المجلد المجلد 16 (2013)
المجلد المجلد 15 (2012)
المجلد المجلد 14 (2011)
المجلد المجلد 13 (2010)
المجلد المجلد 12 (2009)
المجلد المجلد 11 (2008)
المجلد المجلد 10 (2007)
المجلد المجلد 9 (2006)
المجلد المجلد 8 (2005)
المجلد المجلد 7 (2004)
Ibrahim ElSayed Khreba, Gihan. (2025). Creation VS Evolution: A Thematic and Technical Study of H.Yahya’s Stories for Children. المجلة العلمیة لکلیة الآداب-جامعة أسیوط, 33(94), 1303-1336. doi: 10.21608/aakj.2025.377178.2038
Gihan Ibrahim ElSayed Khreba. "Creation VS Evolution: A Thematic and Technical Study of H.Yahya’s Stories for Children". المجلة العلمیة لکلیة الآداب-جامعة أسیوط, 33, 94, 2025, 1303-1336. doi: 10.21608/aakj.2025.377178.2038
Ibrahim ElSayed Khreba, Gihan. (2025). 'Creation VS Evolution: A Thematic and Technical Study of H.Yahya’s Stories for Children', المجلة العلمیة لکلیة الآداب-جامعة أسیوط, 33(94), pp. 1303-1336. doi: 10.21608/aakj.2025.377178.2038
Ibrahim ElSayed Khreba, Gihan. Creation VS Evolution: A Thematic and Technical Study of H.Yahya’s Stories for Children. المجلة العلمیة لکلیة الآداب-جامعة أسیوط, 2025; 33(94): 1303-1336. doi: 10.21608/aakj.2025.377178.2038

Creation VS Evolution: A Thematic and Technical Study of H.Yahya’s Stories for Children

المقالة 22، المجلد 33، العدد 94، إبريل 2025، الصفحة 1303-1336  XML PDF (1.25 MB)
نوع المستند: بحوث علمية محکمة
معرف الوثيقة الرقمي: 10.21608/aakj.2025.377178.2038
مشاهدة على SCiNiTO مشاهدة على SCiNiTO
المؤلف
Gihan Ibrahim ElSayed Khreba email orcid
The Higher Institute of Child's Arts Department of Creative Production (Creative Writing Branch) Academy of Arts, Cairo, Egypt
المستخلص
Charles Darwin’s Theory of Evolution arouses controversies all over the world, especially in the Islamic world. Harun Yahya, the pseudonym of Adnan Oktar and the distinguished Islamic Turkish author announces his opposition to this theory, asserting its faultiness and maintaining the value of Islamic conceptions of creation to resist those of the secular West. Among his fictional production for children are his prominent two books; Stories For Thinking Children .1. (2003) and Stories For Thinking Children .2. (2011), the primary focus of this scientific discussion. These works articulate Yahya's critique of Darwinian evolution, grounded in the teachings of the Holy Quran, logical reasoning, and contemporary scientific advancements in areas like biochemistry. Engaged with Western audiences in English and through scientific discourse, Yahya posits himself as a notable voice in the Islamic enterprise of anti-Darwinism, advocating for a viewpoint that foregrounds the Islamic teachings, challenging Western ideologies related to evolution. His writings feed young readers in both Islamic and non-Islamic English-speaking contexts, including Europe and America, as well as globally. By using different narrative techniques, Yahya effectively communicates his ideological viewpoints. This study aims to explore Yahya’s Islamic perspective on creation along with examining how he emphasizes the shortcomings of Darwin’s Theory of Evolution in the fictional context of his children's stories and his technical methods and devices.
الكلمات الرئيسية
Darwin’s Theory of Evolution؛ Creationism؛ Islamic Teachings؛ Children Stories؛ Narrative Techniques
الموضوعات الرئيسية
اللغة الإنـجليزية وآدابها
الإحصائيات
عدد المشاهدات للمقالة: 51
تنزیل PDF: 93
الصفحة الرئيسية | قاموس المصطلحات التخصصية | الأخبار | الأهداف والنطاق | خريطة الموقع
بداية الصفحة بداية الصفحة

Journal Management System. Designed by NotionWave.